wtorek, 12 sierpnia 2014

BOOKS


 

"Księga stylu Coco Chanel"

Jak stać się elegancką kobietą z klasą
Karen Karbo
Współczesne spojrzenie na legendarną ikonę mody i praktyczny poradnik dla kobiet wszystkich pokoleń. Każda dziewczyna powinna mieć dwie rzeczy: klasę i urok. 
Coco Chanel urodziła się w 1883 roku w biednej rodzinie na południu Francji. Osierocona jako kilkuletnie dziecko przez matkę i porzucona przez ojca, trafiła pod opiekę zakonnic, które nauczyły ją szyć. Na początku XX wieku pracując jako szansonistka w paryskich kawiarniach, w wolnych chwilach dla zabawy zaczęła szyć kapelusze. To był początek jej wielkiej kariery. Zagłębiając się w meandry zawikłanej biografii słynnej projektantki, Karen Karbo napisała inspirującą książkę o sprawach ponadczasowych – stylu, pasji, pieniądzach, sukcesie, kobiecości i życiu na własnych warunkach. od prawie stu lat Coco Chanel jest w modzie synonimem wszystkiego, co uważamy za stylowe… Otwórz swoją szafę, a ujrzysz jej ducha. Masz kolekcję marynarek do dżinsów… - przecież to Chanel. Czarna sukienka? To w prostej linii jedwabny model z 1926 roku. Spódnica – ołówek przed kolana, albo w kształcie litery A? Chanel. Sweter typu dżersej? To znowu Chanel.


"Woziłam arabskie księżniczki"

 Jayne Amelia Larson

Wynajęty za kilkadziesiąt tysięcy dolarów pokój dla serwisu do herbaty, walizki pełne pieniędzy, niekończące się zakupy w najdroższych butikach i serie operacji plastycznych traktowanych równie lekko, co wizyta u fryzjera – to wszystko zobaczyła autorka tej książki, zatrudniona jako szoferka dla saudyjskich księżniczek i ich świty podczas ich wizyty w Ameryce.

Za granicą Allah nie patrzy. Poza swoim krajem Saudyjki mogą się ubierać jak chcą. W dalekiej Ameryce zrzucają hidżaby i ubierają się w minispódniczki z najnowszych kolekcji od drogich projektantów.



Mają wszystko, co można kupić za pieniądze, ale żyją w złotej klatce.



Czy ubrane w kreacje od Diora i Chanel, ale traktowane jak własność swoich mężów arabskie księżniczki są szczęśliwe?






"7 nawyków skutecznego działania"

Stephen R. Covey

Jeden z najbardziej wpływowych luzu w Ameryce uczy, jak uwierzyć we własne możliwości i zwiększyć efekty swoich działań, kierując się przy tym wewnętrzną uczciwością i poszanowaniem innych ludzi. Jak się okazuje, wypracowanie siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi osobami, a także objęcia inspirującego przywództwa na poziomie osobistym, interpersonalnym i managerskim. Wszystkie swoje tezy autor książki poparł przykładami zaczerpniętymi z własnych doświadczeń.

Obowiązkowa pozycja na półce każdego, kto choć trochę interesuje się rozwojem osobistym i motywacją oraz chciałby dokonać zmian w swoim życiu!








   Jakie nowości książkowe polecacie? :-)

8 komentarzy:

  1. Widzę, że też czytasz COCO CHANEL - świetna książka ! Bardzo dobry wybór wśród nowości. Ja czytam 'MASA o kobietach polskiej mafii' Również polecam.;)
    morelowy_zapach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Księga stylu Coco Chanel" - zgadzam się, czyta się przyjemnie. :-) Jeśli chodzi o "Masa o kobietach polskiej mafii" - przeczytałam jakiś czas temu i również mogę polecić ją innym, jednak nie wszystkim może przypaść do gustu.. :-)

      Usuń
  2. Dziękuję za odwiedziny. ;)
    Bardzo fajny blog i dzisiejszy post.
    Ja mogę Ci polecić książkę "Hopeless". Pisałam o niej ostatnio na blogu.
    Dodatkowo wszystkie książki Nicholasa Sparksa.
    To raczej takie romansidła, ale bardzo fajnie napisane.
    Moja ulubiona to zdecydowanie "Anioł Stróż". :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam ponownie do mnie w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, z chęcią przeczytam w wolnej chwili. :-)
      Bardzo lubię charakterystyczny styl Nicolasa Sparksa. Do moich ulubionych powieści tego autora należą: 'Ostatnia piosenka', 'I wciąż ja kocham' ,'Pamiętnik' oraz 'Najdłuższa podróż' :-)

      Usuń
  3. Jeśli lubisz Cejrowskiego,to polecam "Wyspa na Prerii"-jego nowa książka.:)
    Gosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię, a 'Wyspa na Prerii' już czeka na mnie na półce. :-)

      Usuń
  4. 'Woziłam arabskie księżniczki' zakupiłam i przeczytałam w jeden dzień, wciągająca, a im dalej tym przyjemniej się czyta.
    Mon

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz świetny styl :) czy mogłabyś robić takie wpisy co aktualnie czytasz ? Zawsze chętnie będę czerpać inspiracje, tak jak z tego wpisu-następnego dnia pobiegłam do księgarni i zakupilam Coco oraz książkę Amelii Larson. 7 nawyków również mam na półce, gdyz mój mąż uważa ją za swoją biznesowo-psychologiczna biblię.:)

    OdpowiedzUsuń